Trivsel på Vidar Skolen
På Vidar Skolen er alle elevers trivsel i højsædet. Vi arbejder systematisk med flere indsatser og bestræber os på at hjælpe alle elever med at have det godt på Vidar Skolen.
Mange elever vil på et tidspunkt i løbet af skolegangen opleve, at noget er svært, og at der derfor er brug for støtte. Det kan være pga. noget uden for skolen som f.eks. skilsmisse, dødsfald eller sygdom, eller det kan være pga. faglige udfordringer, diagnoser, konflikter med andre elever, mobning eller andet på skolen.
Vores mål er at skabe inkluderende fællesskaber, og at så mange som muligt trives på Vidar Skolen. Og at vi hjælper, hvis det ikke er tilfældet.
Alle lærere arbejder systematisk både med elevernes fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø.
Elevrådene inddrages derudover i arbejdet.
Undervisningsmiljøvurdering og elevtrivselsundersøgelse
Ved behov udarbejdes undervisningsmiljøvurderinger for enkelte eller flere klasser.
Som minimum udarbejdes en undervisningsmiljøvurdering hvert 3. år i samarbejde med elevrådene. Her kortlægges elevernes fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø. På baggrund heraf udarbejdes en handleplan. Handleplaner findes på skolens hjemmeside.
Derudover gennemfører Vidar Skolen Børne- og Undervisningsministeriets nationale trivselsmåling for gymnasiale uddannelser. På baggrund af undervisningsmiljøvurderingen og elevtrivselsmålingen udarbejdes i samarbejde med elevrådet for overskolen en handleplan. Handleplanen findes på skolens hjemmeside.